Ważne informacje i terminy

Terminy:
Zadania dodatkowe:
1. Obudziłam/obudziłem się w świecie bez liczb.
Forma: opowiadanie
2. Dla klasy II: kartka z pamiętnika Urszuli Kochanowskiej - niebo oczami zmarłego dziecka, termin: 30.03., drogą elektroniczną


I A
26.03. (czwartek) spr. - czytanie ze zrozumieniem
09.04. (czwartek) - wypracowanie klasowe
14.04. (wtorek) - spr. z treści lektury: „Czarnoksiężnik z Archipelagu”
27.05. (środa) recytacja fragmentu prozy (6-10 zdań)
03.06. (środa) oddajecie zeszyty lektur

II B
15.04. (środa) wypracowanie klasowe
27.05. (środa) reklama wybranego przedmiotu
03.06. (środa) oddajecie zeszyty lektur

W najbliższym tygodniu należy przynieść:

Klasa I A
wtorek: podręcznik do literatury
środa: podręcznik do gramatyki (dopełnienie)
czwartek: przerwa świąteczna
piątek: przerwa świąteczna

Uczniowie nadal nieposiadający podręcznika do gramatyki muszą mieć ksero zaznaczonego działu.

Klasa II B
poniedziałek: podręcznik do gramatyki
wtorek: zeszyt
środa: lekcja w terenie
piątek: przerwa świąteczna

16 stycznia 2010

Sprawozdanie z filmu

Witam Was, Drugoklasiści.
Dziś podsumuję zdobyte przez Was wiadomości o pisaniu kolejnej formy wypowiedzi.
Ustaliliśmy wspólnie, że sprawozdanie z lektury, filmu i ze spektaklu różni się od recenzji. Czym? Tym, że nie przekonujemy ani nie zniechęcamy nikogo.
W takiej formie wypowiedzi:
1. Przekazujemy najważniejsze informacje o dziele (np. autor, reżyser, tytuł).
2. Przedstawiamy jego główne elementy (np. jeśli piszemy o książce, to omawiamy fabułę, narrację i prezentujemy bohaterów). Wyrażamy tu opinię na temat wyżej wymienionych elementów.
Pamiętajcie jednak, że nie przesadzamy ze zbytnim prezentowaniem naszych poglądów i ocen. Staramy się obiektywnie spojrzeć na dzieło.
Jeśli piszemy sprawozdanie z filmu, to w najważniejszych informacjach zawrzeć powinnyśmy obok nazwiska reżysera, nazwiska aktorów grających główne role; kraj, w którym został wyprodukowany film i rok powstania. Krótko opisujemy tematykę dzieła.
Następnie (podobnie jak w sprawozdaniu z lektury) czas na streszczenie filmu. Piszemy więc o czasie i o miejscu akcji, o głównych bohaterach i przedstawiamy na koniec chronologicznie (!) najistotniejsze wydarzenia.
Później przechodzimy do opisania sposobu realizacji filmu, czyli bierzemy pod lupę np. scenografię, kostiumy, efekty specjalne.
W końcu możemy zająć się słabymi i mocnymi stronami filmu - czyli opinia o dziele. Ale! Pamiętajmy wciąż, że nie przesadzamy z własnymi ocenami. Możemy tu napisać o grze aktorów (czy była przekonująca czy też nie), albo zastanawiamy się nad tempem akcji, dopasowaniem muzyki do wcześniej wspomnianej. A może to film z dubbingiem? Wówczas możemy i to wziąć pod uwagę i napisać kilka słów.

Jak myślicie, dlaczego dziś opisałam tu Wam w miarę szczegółowo składniki sprawozdania z filmu...? Tak, tak... napiszecie tę formę wypowiedzi ładnie dla mnie :) Z filmu, na który udamy się wspólnie do kina :) O szczegółach powiem w odpowiednim czasie, a tymczasem miłej reszty weekendu ;)

4 komentarze:

  1. Bardzo trafne i przydatne. Dziękuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialne, bardzo dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo pomocne :)mi się przydało ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękujemy za podpowiedź :))

    OdpowiedzUsuń