Ważne informacje i terminy


Prace dodatkowe
Praca dodatkowa dla wszystkich klas
Język polski sprawia trudności, ale warto zgłębiać jego tajemnice. Stwórzcie krótki film reklamowy, w którym rozprawicie się raz na zawsze z jakąś językową trudnością.

Na Wasze prace, które należy przesłać mailem, czekam do 2.06.


Terminy:
Kl. I A
24.05. „Zemsta”


Kl. II A
23.05. „Zabić drozda”
01.06. prezentacja reklam społecznych

Kl. III B
23.05. opowiadania Etgara Kereta, tom „Siedem dobrych lat”: „Abonent niedostępny”, „Gry wojenne”, „Moja nieodżałowana siostra”, „Chłopcy nie płaczą”, „Dom taty”, „Śladami ojca”, „Dżem”
25.05. przemówienie

W najbliższym tygodniu należy przynieść:

poniedziałek (23.05.)
kl. II A: „Zabić drozda”, sprawdzian
kl. III B: materiały wysłałam mailem

wtorek (24.05.)
kl. III B: opowiadania Kereta
kl. I A: „Zemsta”

środa (25.05.)
kl. II A: „Zabić drozda”
kl. III B: opowiadania Kereta, przemówienie
kl. I A: „Zemsta”

czwartek (26.05.) dzień wolny
kl. II A:
kl. III B:
kl. I A:

16 stycznia 2010

Sprawozdanie z filmu

Witam Was, Drugoklasiści.
Dziś podsumuję zdobyte przez Was wiadomości o pisaniu kolejnej formy wypowiedzi.
Ustaliliśmy wspólnie, że sprawozdanie z lektury, filmu i ze spektaklu różni się od recenzji. Czym? Tym, że nie przekonujemy ani nie zniechęcamy nikogo.
W takiej formie wypowiedzi:
1. Przekazujemy najważniejsze informacje o dziele (np. autor, reżyser, tytuł).
2. Przedstawiamy jego główne elementy (np. jeśli piszemy o książce, to omawiamy fabułę, narrację i prezentujemy bohaterów). Wyrażamy tu opinię na temat wyżej wymienionych elementów.
Pamiętajcie jednak, że nie przesadzamy ze zbytnim prezentowaniem naszych poglądów i ocen. Staramy się obiektywnie spojrzeć na dzieło.
Jeśli piszemy sprawozdanie z filmu, to w najważniejszych informacjach zawrzeć powinnyśmy obok nazwiska reżysera, nazwiska aktorów grających główne role; kraj, w którym został wyprodukowany film i rok powstania. Krótko opisujemy tematykę dzieła.
Następnie (podobnie jak w sprawozdaniu z lektury) czas na streszczenie filmu. Piszemy więc o czasie i o miejscu akcji, o głównych bohaterach i przedstawiamy na koniec chronologicznie (!) najistotniejsze wydarzenia.
Później przechodzimy do opisania sposobu realizacji filmu, czyli bierzemy pod lupę np. scenografię, kostiumy, efekty specjalne.
W końcu możemy zająć się słabymi i mocnymi stronami filmu - czyli opinia o dziele. Ale! Pamiętajmy wciąż, że nie przesadzamy z własnymi ocenami. Możemy tu napisać o grze aktorów (czy była przekonująca czy też nie), albo zastanawiamy się nad tempem akcji, dopasowaniem muzyki do wcześniej wspomnianej. A może to film z dubbingiem? Wówczas możemy i to wziąć pod uwagę i napisać kilka słów.

Jak myślicie, dlaczego dziś opisałam tu Wam w miarę szczegółowo składniki sprawozdania z filmu...? Tak, tak... napiszecie tę formę wypowiedzi ładnie dla mnie :) Z filmu, na który udamy się wspólnie do kina :) O szczegółach powiem w odpowiednim czasie, a tymczasem miłej reszty weekendu ;)

4 komentarze:

  1. Bardzo trafne i przydatne. Dziękuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialne, bardzo dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo pomocne :)mi się przydało ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękujemy za podpowiedź :))

    OdpowiedzUsuń