Ważne informacje i terminy



5 listopada 2013

Konwencja baśni


Pierwszoklasiści,
Ostatnio na lekcjach języka polskiego zmierzyliśmy się z bajkami (Krasickiego i Mickiewicza) oraz przypomnieliśmy sobie cechy baśni. Mam nadzieję, że teraz już nikt z Was nie będzie miał kłopotu z rozróżnianiem tych gatunków. 
Wczoraj przeczytaliśmy i omówiliśmy Śpiącą królewnę Sławomira Mrożka. Powiedzieliśmy sobie o złamanej konwencji baśni w tym tekście. I oczywiście udowodniliśmy to na konkretnych przykładach. 
Mam nadzieję, że podobał się Wam utwór Mrożka. Mnie bardzo, ponieważ lubię teksty, które w jakiś sposób nawiązują do doskonale znanych tekstów kultury. Fascynujące może być dostrzeganie wprowadzonych zmian, dialogu, jaki nawiązują twórcy. 
Chciałabym, abyście spróbowali sami pobawić się w kreatorów baśniowych światów. Dlatego przygotowałam dla chętnych następujące zadanie: 
1. Wybierz baśń. 
2. Przeczytaj. 
3. Zabaw się w twórcę i na podstawie przeczytanego tekstu napisz opowiadanie, w którym złamiesz konwencję baśni.

Praca powinna składać się z minimum 18 zdań. Pamiętaj, aby nadać jej odpowiedni tytuł.
Termin: 18.11.2013r. Pracę napisz w dokumencie Word i prześlij do mnie mailem. 

Najlepsza praca zostanie opublikowana na blogu. Wszyscy chętni, którzy przyślą swoje opowiadanie otrzymają dodatkowe punkty. 

Powodzenia! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz